Portal Olecka

baner olecka 1
.
PL EN DE
Urząd Miejski
Turystyka
Gospodarka
Kultura i sport
baner olecka 2
baner olecka 3
baner olecka 4
baner olecka 5
Szukaj
Opcje zaawansowane
baner olecka 39
baner olecka 33
baner olecka 29
baner olecka 18
baner olecka 20
baner olecka 27
baner olecka 21
baner olecka 47
baner olecka 22
baner olecka 23
baner olecka 24
Budżet obywatelski
25.04.2018   /  Józef Kunicki

Rusza procedura budżetu obywatelskiego w Olecku!

Decyzją mieszkańców, w ramach budżetu obywatelskiego zrealizowany będzie  projekt pn. ZAGOSPODAROWANIE PLAŻY »SZYJKA« (BUDOWA PLACU ZABAW DLA DZIECI ORAZ BOISKA DO PIŁKI PLAŻOWEJ)”.
Czas zadecydować, na co przeznaczymy 250 tys. złotych w roku 2019. Nabór wniosków prowadzony będzie od 16 do 31 lipca.

Budżet obywatelski - co to takiego?

Budżet obywatelski, zwany także partycypacyjnym, jest formą mobilizacji mieszkańców do współtworzenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego. To narzędzie umożliwiające mieszkańcom faktyczne współdecydowanie o wydatkowaniu części środków z lokalnego budżetu.
Każda pełnoletnia osoba zamieszkująca w gminie Olecko, może przedstawić swój projekt do budżetu. Ważne, musi on dotyczyć terenów będących własnością gminy i mieć poparcie co najmniej 15 mieszkańców gminy Olecko. Taki projekt, po przeanalizowaniu i zatwierdzeniu przez zespół ds. budżetu obywatelskiego, trafi pod głosowanie mieszkańców. Na wybrany projekt będzie można oddać głos, zarówno w formie elektronicznej, jak i tradycyjnej. W celu ułatwienia kalkulacji robót budowlanych, usług i dostaw na miejskiej stronie, w zakładce budżet obywatelski, zamieszczony zostanie przykładowy cennik, z którego mogą korzystać wnioskodawcy.

Najważniejsze etapy wdrożenia budżetu obywatelskiego to:

- powołanie wielosektorowego Zespołu, którego zadaniem jest opracowanie zasad budżetu i spisanie ich w formie Regulaminu,
- konsultacje społeczne Regulaminu, zebranie uwag od mieszkańców,
- kampania informacyjno-edukacyjna,
- nabór wniosków, weryfikacja formalna i upublicznienie projektów zadań,
- głosowanie nad wyborem najlepszych przedsięwzięć,
- realizacja wybranych projektów w kolejnym roku budżetowym.

Terminarz budżetu obywatelskiego:

20 czerwca – 15 lipca 2018 r. - spotkania informacyjne z mieszkańcami, opracowanie projektów zadań, kampania informacyjno-promocyjna
16-31 lipca 2018 r. - nabór projektów zadań
do 17 sierpnia 2018 r. - weryfikacja projektów, uzupełnienia wniosków i procedura odwoławcza
20 sierpnia - 3 września 2018 r. - upublicznienie projektów zadań
4 -18 września 2018 r. - głosowanie nad wyborem najlepszych przedsięwzięć
do 20 września 2018 r. - ogłoszenie wyników.

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
WYPOWIEDZ
SIĘ
QR-iconkod QR

Wersja mobilna

jeśli chcesz, możesz skorzystać z wersji mobilnej tej strony.

NIE TAK
F