Wydział Dochodów i Egzekucji
Siedziba: Plac Wolności 3
Kierownik wydziału: Monika Dudycz-Stefanowska
Pok. nr 25, II piętro, tel. 87 520 09 65
Do zadań Wydziału Dochodów i Egzekucji należy:
- dokonywanie wymiaru podatków rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz od środków transportowych, w tym także prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości, powiększania i zmniejszania powierzchni gospodarstw rolnych, zmian ewidencyjnych posiadaczy środków transportowych;
- pobieranie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie:
- podatku od nieruchomości,
- podatku rolnego,
- podatku leśnego,
- podatku od środków transportowych,
- opłaty z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
- opłat związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- opłaty adiacenckiej,
- opłaty planistycznej,
- czynszu dzierżawnego,
- należności związanych ze sprzedażą mienia w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
- należności z tytułu służebności gruntowej,
- opłaty eksploatacyjnej,
- należności za ustawienie reklam,
- należności za zajęcie pasa drogowego,
- należności za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- opłat za usunięcie drzew (kary za wycinkę nielegalną),
- należności z tytułu licencji i zezwoleń na przewóz osób,
- należności z tytułu zwrotu kosztów związanych z restytucją mienia komunalnego,
- opłaty za korzystanie z cmentarza na podstawie wykazu przedłożonego przez administratora cmentarza,
- czynszu i innych opłat wynikających z realizacji umowy o zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości na podstawie wykazu przedłożonego przez zarządcę zasobów komunalnych,
- kaucji mieszkaniowej,
- opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych wymienionych wyżej, a także w zakresie:
- zobowiązań powstałych w związku z najmem lokali,
- należności z tytułu odszkodowań wypłacanych właścicielom mieszkań, których użytkownicy uprawnieni są do otrzymania lokalu socjalnego na mocy wyroków sądowych o eksmisję z zajmowanych lokali mieszkalnych, a Gmina nie wskazała lokalu socjalnego,
- należności z tytułu kar za nieterminowe przekazanie sprawozdań przez podmioty odbierające odpady,
- należności związanych z nienależnie pobraną pomocą materialną dla uczniów realizowaną przez Wydział EK,
- należności wynikających z egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
- należności związanych z nienależnie pobranym przez pracodawcę dofinansowaniem za kształcenie młodocianych pracowników,
- należności związanych z nienależnie pobraną dotacją przez niepubliczne placówki oświatowe, żłobki oraz organizacje pozarządowe.
- udzielanie ulg w spłacie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych będących przedmiotem poboru przez wydział;
- udzielanie ulg w spłacie zobowiązań stanowiących dochody Gminy realizowanych przez urzędy skarbowe;
- wydawanie zaświadczeń: o niezaleganiu w podatkach, o pomocy de minimis, o powierzchni gospodarstwa rolnego i ilości hektarów przeliczeniowych;
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
- przygotowywanie projektów uchwał o wysokości stawek podatkowych, udzielaniu zwolnień podatkowych, udzielaniu ulg w zapłacie niepodatkowych należności budżetowych.
Bożena Kondracka
Pok. nr 25, II piętro, tel. 87 520 20 46
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Natalia Dubiłowicz
Pok. nr 25, II piętro, tel. 87 520 20 46
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych,
- wydawanie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego i ilości hektarów przeliczeniowych,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
Marta Warykowska
Pok. nr 29, II piętro, tel. 87 520 17 49
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych,
- prowadzenie spraw w zakresie wymiaru podatku od środków transportowych,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- prowadzenie spraw w zakresie przenoszenia odpowiedzialności za długi spadkodawców.
Elżbieta Borucka
Pok. nr 23, II piętro, tel. 87 520 09 67
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości podatku rolnego, leśnego od osób fizycznych i prawnych oraz podatku od nieruchomości na wsi, w tym:
- kontrola terminowych wpłat należności dokonywanych przez podatników i inkasentów,
- zwracanie i zaliczanie nadpłat,
- przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną i sądową,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz innych zaświadczeń, o których mowa w dziale VIIIa ustawy Ordynacja podatkowa,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o izbach rolniczych.
Katarzyna Gajewska
Pok. nr 24, II piętro, tel. 87 520 09 66
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości opłaty z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu, opłat związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, opłaty adiacenckiej, opłaty planistycznej, czynszu dzierżawnego, należności związanych ze sprzedażą mienia w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, należności z tytułu służebności gruntowej, w tym:
- kontrola terminowych wpłat należności,
- wystawianie faktur VAT,
- zwracanie i zaliczanie nadpłat,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną i sądową.
Angelika Kulikowska
Pok. nr 29, II piętro, tel. 87 520 17 49
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, podatku od środków transportowych, w tym:
- kontrola terminowych wpłat należności,
- zwracanie i zaliczanie nadpłat,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną i sądową,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz innych zaświadczeń, o których mowa w dziale VIIIa ustawy Ordynacja podatkowa;
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej w zakresie:
- należności związanych z nienależnie pobraną pomocą materialną dla uczniów realizowaną przez Wydział EK,
- należności wynikających z egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
- należności związanych z nienależnie pobranym przez pracodawcę dofinansowaniem za kształcenie młodocianych pracowników,
- należności związanych z nienależnie pobraną dotacją przez niepubliczne placówki oświatowe, żłobki oraz organizacje pozarządowe.
Iwona Sinkiewicz
Pok. nr 23, II piętro, tel. 87 520 09 67
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, w tym:
- kontrola terminowych wpłat należności,
- zwracanie i zaliczanie nadpłat,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną i sądową,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz innych zaświadczeń, o których mowa w dziale VIIIa ustawy Ordynacja podatkowa.
Urszula Miller
Pok. nr 24, II piętro, tel. 87 520 09 66
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie księgowości opłaty eksploatacyjnej, kaucji mieszkaniowej, należności za ustawienie reklam, należności za zajęcie pasa drogowego, należności za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym, opłat za usunięcie drzew, należności z tytułu licencji i zezwoleń na przewóz osób, należności z tytułu zwrotu kosztów związanych z restytucją mienia komunalnego, opłaty za korzystanie z cmentarza, czynszu i innych opłat wynikających z realizacji umowy o zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości, w tym:
- kontrola terminowych wpłat należności,
- wystawianie faktur VAT,
- zwracanie i zaliczanie nadpłat,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją sądową,
- wpisywanie dłużników do Krajowego Rejestru Długów;
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną w zakresie:
- zobowiązań powstałych w związku z najmem lokali,
- należności z tytułu odszkodowań wypłacanych właścicielom mieszkań, których użytkownicy uprawnieni są do otrzymania lokalu socjalnego na mocy wyroków sądowych o eksmisję z zajmowanych lokali mieszkalnych, a Gmina nie wskazała lokalu socjalnego,
- należności z tytułu kar za nieterminowe przekazanie sprawozdań przez podmioty odbierające odpady.