Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego oraz Budżet Państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej
Platforma Współpracy - EGO SA”
Gmina Olecko wraz z samorządami ościennymi: Gminą Gołdap, Gminą Miastem Augustów, Gminą Miastem Ełk oraz Miastem Suwałki realizowała w latach 2009 – 2011 projekt partnerski pt.: „Platforma Współpracy – EGO SA” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
W ramach projektu region EGO SA promowany był m.in. poprzez:
1) przewodnik wydany w 2 językach: polskim oraz angielskim – 50 000 szt.,
2) broszury z kalendarzem imprez regionalnych – 50 000 szt.,
3) mapki atrakcji turystycznych całego regionu EGO SA wraz z opisem produktów turystycznych na tylnej części ( wydana w 2 językach: polskim oraz angielskim) – 55 000 szt.,
4) ulotki informacyjne o obszarze EGO SA – 50 000 szt.,
5) kalendarz ścienny (z 12 zdjęciami) – 1 500 szt.,
6) promocyjne teksty sponsorowane (Dziennik, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita – 20 artykułów),
7) banery i artykuły sponsorowane na portalach ( 3 banery na 18 portalach internetowych, m.in. dziennik, Onet, Interia) – 18 szt.,
Trwała również kampania zewnętrzna (outdoor). Przez dwa miesiące na 15 bilbordach ( w W-wie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi i Olsztynie) promowany był obszar EGO SA. Wyprodukowano i emitowano spoty reklamowe w TVP1, TVP2, TVP Kultura, TVP Info, TVP Polonia (200 emisji). Wyprodukowano również film promujący obszar EGO SA (2500 kopii).
W ramach projektu wykonano szereg analiz i opracowań, m.in. badania ruchu turystycznego Polski Północno – Wschodniej oraz przygotowano analizę rynku, ekspertyzę w zakresie możliwości tworzenia i rozwoju wspólnego produktu turystycznego na terenie Polski Północno Wschodniej wraz z programem marketingowym oraz planem operacyjnym, ekspertyzę w zakresie potencjału inwestycyjnego Polski Północno – Wschodniej, przygotowano ofertę inwestycyjną, przeprowadzono spotkania konsultacyjno – informacyjne w pięciu miastach w celu przedstawienia wspólnych produktów oraz oferty inwestycyjnej, zorganizowano dwie konferencje ogólnopolskie (Gdańsk, Warszawa) promujące ofertę inwestycyjną oraz produkty turystyczne Polski Północno – Wschodniej.
Wartość projektu to 3 mln złotych z czego każda gmina na wkład własny przeznaczyła 60 tys zł.
Projekt miał na celu stworzenie możliwości budowy silnej marki turystycznej Polski Północno-Wschodniej, z uwzględnieniem walorów i zasobów regionu oraz rozwój turystycznych produktów. Wspólne funkcjonowanie Polski Północno-Wschodniej w turystyce miało spowodować wzrost znaczenia tej dziedziny w gospodarce i rozwoju ponadregionalnym, zbudować wizerunek regionu jako atrakcyjnego turystycznie, zintegrować środowiska osób i instytucji działających w zakresie turystyki, s kumulować środki finansowe na rzecz rozwoju gospodarczego a także skoordynować działania i dla utworzenia wspólnej oferty, bardziej atrakcyjnej dla potencjalnych inwestorów.