Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Kierownik Wydziału – Przemysław Drozd
Siedziba: Plac Wolności 3 – parter
Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:
- utrzymanie bieżące dróg gminnych,
- utrzymanie i konserwacja terenów zielonych,
- oświetlenie dróg,
- utrzymanie cmentarzy komunalnych,
- utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych,
- gospodarka ściekowa i ochrona wód,
- realizacja zadań gminy z zakresu ochrony środowiska,
- prowadzenie gospodarki gminnym zasobem nieruchomości,
- oczyszczanie miasta oraz dbanie o stan sanitarny gminy,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób,
- prowadzenie rejestru psów ras agresywnych,
- dekoracja miasta,
- realizacja zadań wynikająca z ustawy o lasach,
- gospodarka odpadami komunalnymi,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów.
Zastępca Kierownika Wydziału – Jadwiga Żychowska
Pok, 02 tel, 87 307 03 43
Główne kompetencje:
- gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy w tym:
- przydziały mieszkań komunalnych i socjalnych,
- zamiany mieszkań między najemcami,
- przekwaterowanie do mieszkań zamiennych,
- zawieranie i wypowiadanie umów najmu na mieszkalne lokale komunalne i socjalne,
- eksploatacja budynków mieszkalnych,
- sprawy związane z eksmisją z lokali mieszkalnych,
- wynajem lokali użytkowych,
- nadzór i współpraca z zarządcą gminnego zasobu nieruchomości,
- uzgadnianie planów i harmonogramów remontów zasobów komunalnych,
- weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych,
- udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych,
- sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia),
- kontrola przygotowania lokali do najmu,
- kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
- przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych,
- zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże,
- inne zadania wynikające z obowiązków właściciela w utrzymaniu posiadanego mienia.
Joanna Sagun, Maksymilian Olszewski
Pok, 05 tel, 87 520 16 03
Joanna Sagun
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw związanych z odbiorem odpadów komunalnych w tym:
- kontrola przewoźnika odbierającego odpady,
- kontrola przygotowania odpadów do odbioru,
- weryfikacja ilości i rodzaju odpadów odbieranych z nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji odbioru odpadów,
- prowadzenie rozliczeń związanych z odbiorem odpadów komunalnych,
- aktualizowanie rejestru nieruchomości, na których powstają odpady komunalne,
- wprowadzanie zmian, korekt, uzupełnień w systemie opłat za odpady,
- kontrola obowiązku złożenia deklaracji o opłacie za odpady,
- prowadzenie postępowań wymierzających wysokość opłaty za odbiór odpadów,
- dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Maksymilian Olszewski
Główne kompetencje:
- prowadzenie spraw w zakresie utrzymania czystości, w tym nadzór nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt,
- utrzymanie małej architektury w tym:
- przystanki,
- kosze uliczne,
- słupy i tablice ogłoszeniowe,
- utrzymanie szaletów,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalną w zakresie utrzymania zieleni miejskiej,
- prowadzenie spraw związanych z dekoracją miasta,
- prowadzenie rejestru psów ras agresywnych,
- prowadzenie spraw z zakresu cmentarzy i grobownictwa,
- prowadzenie spraw związanych z odbiorem odpadów komunalnych.
Karol Wysocki, Luiza Piaścik, Emilia Turynowicz
Pok, 04 tel, 87 520 23 83, 87 307 03 64
Karol Wysocki – 87 520 23 83
Główne kompetencje:
- utrzymanie urządzeń komunalnych znajdujących się w pasach drogowych oraz pozostałych ciągach komunikacyjnych, w tym pieszych i rowerowych, placach oraz innych obiektach gminnych, a w szczególności oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej,
- zarządzanie siecią kanalizacji deszczowej,
- zarządzanie energią w Gminie Olecko,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie gminy,
- zadania należące do właściwości zarządcy drogi, jako stanowisko wspomagające.
Luiza Piaścik – 87 307 03 64
Główne kompetencje:
Prowadzenie spraw z zakresu:
- utrzymania i remontów dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów, w tym:
- opracowywanie wniosków do planów remontów, budowy i modernizacji,
- wykonywanie okresowych kontroli stanu technicznego i eksploatacyjnego,
- ustalanie zakresu i kontrola realizacji zadań zleconych podmiotom zewnętrznym, związanych z bieżącym utrzymaniem, remontami i przeglądami,
- bezpośredni nadzór nad remontami i bieżącym utrzymaniem,
- przygotowywanie dokumentacji technicznych i przetargowych,
- rozliczanie nakładów poniesionych na remonty i bieżące utrzymanie;
- wprowadzania stałej i czasowej organizacji ruchu;
- właściwego oznakowania poziomego i pionowego dróg gminnych;
- wykonywania innych zadań należących do właściwości zarządcy drogi;
- prowadzenie ewidencji i rejestrów wymaganych przepisami prawa oraz niezbędnych do prawidłowego i przejrzystego prowadzenia spraw wynikających z zakresu zadań;
- Współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy Olecko, m. in. w zakresie:
- oznakowania i organizacji ruchu,
- remontów, utrzymania bieżącego oraz zimowego utrzymania przejezdności dróg,
- współfinansowania zadań realizowanych przy zaangażowaniu środków gminnych.
- przygotowywanie postępowań przetargowych z zakresu zadań.
Emilia Turynowicz – 87 520 23 83
Główne kompetencje:
Prowadzenie spraw z zakresu:
- zajęcia oraz umieszczania urządzeń obcych w pasach drogowych dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągach komunikacyjnych pieszych i rowerowych,
- wydawania warunków i zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych,
- uzgadniania lokalizacji przystanków komunikacyjnych,
- nadawania lub pozbawiania kategorii drogom gminnym oraz opiniowania wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych,
- nazewnictwa drogowych obiektów inżynieryjnych.
Sylwia Doeml, Urszula Życzkowska
Pok, 02 tel, 87 520 33 01.
Sylwia Domel
Główne kompetencje:
- nadzór i współpraca z zarządcą gminnego zasobu nieruchomości,
- uzgadnianie planów i harmonogramów remontów zasobów komunalnych,
- weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych,
- udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych,
- sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia),
- kontrola przygotowania lokali do najmu,
- kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
- przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych,
- zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże,
- inne zadania wynikające z obowiązków właściciela w utrzymaniu posiadanego mienia.
Urszula Życzkowska
Główne kompetencje:
- realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska będących w kompetencji gminy,
- wydawanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- wydawanie decyzji na wywóz nieczystości płynnych,
- wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- prowadzenie spraw związanych z budową przydomowych oczyszczalni ścieków,
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu,
- realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochronie wód,
- działania edukacyjne z zakresu ochrony środowiska.