Granty PPGR – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
Ważny komunikat dotyczący uzupełniania dokumentów
Informuję, że w dniu 5 listopada 2021 r., na podstawie złożonych oświadczeń, został złożony wniosek dla 956 uczniów zamieszkujących Gminę Olecko w ramach Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”, Oś V. Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU, Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.
Na etapie weryfikacji wniosków złożonych przez gminy, Centrum Projektów Polska Cyfrowa, wydało komunikat dotyczący zmiany zasad weryfikacji poprawności danych w złożonych oświadczeniach przez rodziców/opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie składające oświadczenie we własnym imieniu.
Osoby, które złożyły oświadczenia muszą dostarczyć do Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Olecku dokumenty:
- Potwierdzające POKREWIEŃSTWO w linii prostej pomiędzy dzieckiem a osobą pracującą niegdyś w Państwowym Przedsiębiorstwie Gospodarki Rolnej (PPGR). W tym celu należy złożyć kopie dokumentów takie jak: odpisy aktów urodzenia, aktów małżeństwa, aktów zgonu itp. Z dokumentów tych musi wynikać stopień pokrewieństwa w linii prostej rodzica, dziadka/babci, pradziadka/prababci (byłych pracowników PPGR) z uczniem wymienionym w oświadczeniu.
- Poświadczające ZATRUDNIENIE w PPGR rodziców, dziadków, pradziadków, opiekunów prawnych - krewnych w linii prostej uczniów kwalifikujących się do otrzymania sprzętu komputerowego (jeśli nie zostały dołączone wcześniej). W stosunku do osób, które nie załączyły takich dokumentów, Gmina Olecko wystąpiła do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie oraz Oddział Terenowy w Białymstoku o potwierdzenie faktu pracy wskazanych członków rodziny w zlikwidowanym PPGR. Jednak do dnia 3 grudnia br. nie otrzymaliśmy informacji z KOWR w Olsztynie potwierdzającego zatrudnienie z PPGR. Jeżeli jednak dysponują Państwo takimi dokumentami, należy je dostarczyć. Mogą to być: świadectwa pracy, umowy o pracę, zaświadczenia z ZUS, KOWR, bądź inny dokument, z którego wynika fakt zatrudnienia, np. ksero legitymacji ubezpieczeniowej, listy płac, zaświadczenia, stron starego typu dowodu osobistego, itp.
- Poświadczenie NAUKI W SZKOLE ŚREDNIEJ oraz SZKOLE PODSTAWOWEJ, PROWADZONEJ PRZEZ INNE ORGANY NIŻ GMINA OLECKO wraz z adresem zamieszkania. Potwierdzenie faktu nauki w szkole, np. zaświadczenie ze szkoły potwierdzające naukę oraz adres zamieszkania, kserokopia legitymacji szkolnej wraz z danymi o adresie zamieszkania (jeśli legitymacja takie dane zawiera).
DOKUMENTY NALEŻY DOSTARCZYĆ w nieprzekraczalnym terminie do 14 grudnia 2021 r. do Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Olecku (Urząd w parku), Plac Wolności 1 (I piętro, pokój nr 6).
Oświadczenia, których nie uda się poprawnie zweryfikować zostaną odrzucone. Dlatego prosimy o dołożenie wszelkich starań, aby dostarczyć wymagane dokumenty.
Informujemy jednocześnie, że zakup sprzętu komputerowego odbędzie się wyłącznie po zakwalifikowaniu się Gminy Olecko do uczestnictwa w programie i wyłonieniu Wykonawcy odpowiedzialnego za realizację zadania.
UWAGA!
Ponadto informujemy, że zgodnie z otrzymaną opinią z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie funkcjonujący na terenie Gminy Olecko – Instytut Zootechniki Zootechniczny Zakład Doświadczalny Siejnik (w skrócie ZZD Siejnik) nie był PGR-em.