Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania
Siedziba: Plac Wolności 3
Kierownik wydziału – Alicja Szałkowska
pok. nr 6, tel. 87 307 03 02, 570 100 892
Do zadań Wydziału Budownictwa, Inwestycji i Planowania należy:
1) planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie:
a) zaopatrzenia w energię elektryczną,
b) zaopatrzenia w energię cieplną,
c) kanalizacji deszczowej,
d) oczyszczania ścieków komunalnych,
e) wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych
f) gminnych dróg i mostów,
g) urządzeń sportowo-rekreacyjnych,
h) budownictwa komunalnego,
i) budowa pomników i innych obiektów upamiętniających historyczne miejsca, wydarzenia, fakty oraz postacie,
j) infrastruktury telekomunikacyjnej,
k) monitoringu miejskiego;
2) określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
3) koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
4) ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
5) wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
6) przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego;
7) wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
8) koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10;
9) przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez:
a) sprawdzenie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę,
b) sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów,
c) wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych,
d) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania,
e) organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych;
10) opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi;
11) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
12) sporządzanie i aktualizowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
13) sporządzanie prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
14) przeznaczanie gruntów na cele nierolnicze w ramach opracowanych planów zagospodarowania przestrzennego;
15) sporządzanie i zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
16) uzgadnianie projektów planów miejscowych i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich oraz planów zagospodarowania przestrzennego województwa;
17) wydawanie wypisów i wyrysów, zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy;
18) prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami oraz właściwe ich przechowywanie;
19) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzjioustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia;
20) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
21) prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
22) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi;
23) organizowanie pracy, trybu działania i posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
24) nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie;
25) zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli.
26) sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy;
27) realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi;
28) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków;
29) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
30) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału;
31) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
32) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
33) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
34) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
35) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
36) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału.
Krzysztof Sobolewski
pok. nr 6, tel. 87 520 21 57, 570 100 847
Główne kompetencje:
- wypisy i wyrysy ze studium,
- wypisy i wyrysy z planów miejscowych,
- zaświadczenia o przeznaczeniu terenu,
- decyzje o warunkach zabudowy i decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Tomasz Kowalczyk
pok. nr 6, tel. 87 520 21 57, 570 100 847
Główne kompetencje:
- zadania inwestycyjne gminy, w tym wodociągi i kanalizacje,
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo wodne (w granicach miasta Olecka),
- projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
- uzgadnianie dokumentacji technicznych na terenach gminnych.
Andrzej Ostrowski
pok. nr 6, tel. 87 307 03 13, 570 100 726
Główne kompetencje:
- zadania inwestycyjne gminy,
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację zadań gminy,
- sporządzanie wniosków o dofinansowanie z Programów UE,
- wdrażanie i pełny nadzór nad realizacją zadań, które uzyskały dofinansowanie.
Urszula Dąbrowska
pok. nr 1, tel. 87 520 09 64, 570 100 375
Główne kompetencje:
- procedury planistyczne uchwalania studium i miejscowych planów,
- wnioski o sporządzenie zmiany studium i planów miejscowych,
- gminna ewidencja zabytków,
- program opieki nad zabytkami.