Od 1 kwietnia 2023 r. nastąpiła zmiana stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz z nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi z nieruchomości niezamieszkałych.
Stawka opłaty za pojemniki z nieruchomości niezamieszkałych, jeśli odpady są prawidłowo segregowane wynosi:
- o pojemności 120 l – w wysokości 22,00 zł;
- o pojemności 240 l - w wysokości 44,00 zł;
- o pojemności 1100 l – w wysokości 200,00 zł;
- pojemnik typu Kp-7 – w wysokości 1270,00 zł.
Od 1 kwietnia 2023 r. zmieniły się także stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych.
- 24,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku pierwszych 4 mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
- 12,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca w przypadku 5-go do 9-ego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
- 6,00 zł w przypadku 10-go i każdego następnego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
Jeżeli właściciel nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny ustala się podwyższoną stawkę opłaty w wysokości czterokrotności stawek określonych powyżej.
W 2023 r. r yczałtowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane w celach rekreacyjno-wypoczynkowych jedynie przez część roku, wynosi - 200,00 zł/rok - odpady segregowane.
Natomiast jeżeli właściciel nieruchomości niezamieszkałej, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny ustala się podwyższoną stawkę opłaty w wysokości czterokrotności stawki podstawowej czyli 800,00 zł/rok.
Uwaga! Osoba, która nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów komunalnych dodatkowo podlega karze grzywny ( art. 10 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
Pod tym linkiem znajduje się deklaracja w formie elektronicznej i po zalogowaniu na swój profil zaufany można ją wypełnić i wysłać przez ePUAP do Urzędu Miejskiego w Olecku. To łatwe. Spróbuj.
Każdy właściciel nieruchomości obowiązany jest do ponoszenia kosztów związanych z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Wysokość comiesięcznej opłaty ustalona została w złożonej przez właścicieli nieruchomości w tut. Urzędzie deklaracji. Wpłat należy dokonywać raz na miesiąc bez wezwania do ostatniego dnia każdego miesiąca na indywidualne konto podatkowe podatnika.