Nadrzędnym celem Urzędu Miejskiego w Olecku jest skuteczna realizacja zadań określonych w przepisach prawa, świadczenie usług o wysokim poziomie jakości poprzez zapewnienie profesjonalnej i przyjaznej obsługi Klientów oraz ciągłe doskonalenie tego procesu z uwzględnieniem potrzeb i zmian sygnalizowanych przez Klientów.
Cel ten zamierzamy osiągnąć przez:
1. Wykonywanie zadań urzędu w sposób sprawny, kompetentny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i obowiązującymi procedurami.
2. Zapewnienie pełnej informacji o sposobie załatwiania spraw w urzędzie.
3. Dążenie do jak najpełniejszego zaspokajania wymagań i oczekiwań Klientów przez wykorzystanie wiedzy o potrzebach Klientów do ciągłego doskonalenia świadczonych usług.
4. Szkolenie i podnoszenie kwalifikacji oraz kompetencji pracowników zatrudnionych w urzędzie.
5. Usprawnianie wewnętrznego i zewnętrznego przepływu informacji.
6. Zatrudnianie pracowników posiadających niezbędną wiedzę teoretyczną, kwalifikacje oraz wysokie umiejętności praktyczne.
7. Zaangażowanie wszystkich pracowników urzędu na każdym poziomie organizacyjnym.
8. Wprowadzenie, utrzymanie i stałe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymogami normy PN-EN ISO 9001:2009.
Utrzymując i ciągle doskonaląc System Zarządzania Jakością według normy PN-EN ISO 9001:2009, potwierdzamy wiarygodność podejmowanych przez urząd działań w celu uzyskania zadowolenia Klienta.
Jako Burmistrz Olecka deklaruję zapewnienie zasobów oraz powszechne zaangażowanie wszystkich pracowników w sprawy jakości.
Burmistrz
Wacław Olszewski