Zbliża się termin składania wniosków
15 lutego 2017 r. mija termin złożenia wniosków do Urzędu Miejskiego w Olecku na dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwiania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
Po 15 lutego br. przekażemy je do Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna, który ubiegać się będzie o dofinansowanie przedsięwzięcia.
Realizacja rozpocznie się po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dofinansowanie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Spodziewane dofinansowanie to 85% kosztów kwalifikowanych.
Zaznaczamy, że do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z:
- zakupem i montażem nowych pokryć dachowych,
- demontażem lub wymianą elementów konstrukcyjnych dachu lub ściany,
- demontażem elementów izolacyjnych dachów lub ściany (wełna mineralna, styropian itp. wraz z konstrukcjami wspornymi izolacji),
- wykonaniem dokumentacji technicznej dla nieruchomości, dla których konieczne jest naruszenie elementów konstrukcyjnych dachu,
- kosztorys przedsięwzięcia,
- pozostałe koszty nie przewidziane w kosztorysie prac.
W związku z tym, że w przyszłych latach dofinansowanie tego programu jest niepewne warto w tym roku skorzystać z możliwości pozbycia się szkodliwego azbestu taniej bo z udziałem dofinansowania.
Więcej informacji na temat programu oraz dokumentów pod poniższym adresem:
http://www.olecko.pl/aktualnosc-1349-dofinansowanie_usuwania_azbestu.html